Tuesday 2 August 2011

Bloed, zweet en tranen, maar vooral zweet

Als schoonzoon van Jos (ik ben vorig jaar met zijn oudste dochter Stephanie getrouwd) zal ik in augustus ook mijn steentje bijdragen aan het opknappen van het kerkgebouw. Als vergevorderd klusser hoop ik Jos bij te kunnen staan, om te voorkomen dat hij bij gebrek aan spijkers, schroeven het hout in slaat (met een hamer dus, dit is een waargebeurd verhaal). Naast klussen zal ik ook een cursus geven bij een internetbedrijfje in Cairo, over zoekmachineoptimalisatie. Dat laatste ligt iets dichter bij waar ik normaalgesproken mijn geld mee verdien: programmeren.

Wie eerder in Cairo is geweest in de zomer weet dat het zeer heet is. Lekker luieren thuis of in cafeetjes kan eigenlijk alleen maar als er een airco is. Deze zomer zullen we echter de verzengende hitte moeten trotseren, sjouwend met verf en gereedschap, net als de normale Egyptenaar. Dat is vragen om ellende voor een westers papventje als ik. Over iets meer dan een week ziet u hoe het ons vergaat!

No comments: